ابرارین

روز عرفه،روز اعتراف

پنجشنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۲، ۰۴:۱۹ ب.ظ

روز عرفه،روز اعتراف

عرفات سرزمینى که در آنجا آدم و حوّا همدیگر را دیده‏اند و شناخته‏اند.

جایى که معرفت، کامل مى‏شود و توجّهاتى براى انسان مى‏آید. دعاى عرفه‏ى حضرت ابا عبداللَّه خیلى حرف‏ها را نزدیک مى‏کند.

همین نکته است که حضرت ابا عبدالله در چند فراز، ستایش انعام و عنایت‏هاى حق را دارد و بعد متوجّه به خود انسان مى‏شود و به آنچه که باید انجام مى‏داده و کارى که باید مى‏کرده؛ یعنى تو هم خودت را دیده‏اى و هم پروردگارت را و هم تقصیر خودت را در برابر او دیده‏اى.

وقتى این معارف و آگاهى حاصل شد باعث مى شود که تو براى حق حریم قائل شوى و در نتیجه به حرمات شعور پیدا کنى. و این است که بعد از عرفات، انسان به حرمات شعور پیدا مى‏کند و به مشعر الحرام مى‏رسد. و مشعر تنها نیست تا بگوییم مگر شعور بعد از عرفات است، بلکه مشعرالحرام است و در روایات آمده: همه‏ى اعضاء و جوارح انسان، هر کدام شعور به حرام پیدا مى‏کنند. دست مى‏داند چه کرده. چشم مى‏فهمد چه کرده. و همچنین گوش و سایر اعضاء مى‏فهمند چه کرده‏اند. یعنى انسان در آن فضا به ذنوب و تقصیرهاى خودش و به شکستن حریم‏ها واقف مى‏شود و با معرفت یافتن به حق، حق براى او حریم پیدا مى‏کند. قبل از این معرفت، خدا براى ما حریم نداشت.

این است که ما همه جا مى‏رویم و هر کارى مى‏کنیم و حریمى و حرمتى قائل نیستیم و با هیچ محاسبه‏اى همراه‏نمى شویم. آنگاه که به خودمان و اعمال و حالاتمان معرفت پیدا کنیم آنوقت حریمى را مى‏فهمیم و این تعظیم حریم باعث مى شود شعور به حرمات در انسان زنده شود؛ که: «مَنْ یُعَظِّمْ حُرُماتِ اللَّهِ فَهُوَ خَیْرٌ لَهُ ...».

دانلود کلیپ صوتی

(میکس صحبت رهبر معظم انقلاب وحاج منصور ارضی)

بی بهانه:

تاتوانی یک دل و یک رنگ باش/ قالی از صد رنگ بودن زیرپا افتاده است

نظرات  (۳)

شاهنشاه آریامهر 37 سال سلطنت کرد جمهوری اسلامی 40 سال شاهنشاه مملکتی که 95 درصد جمعیتش الاغ سوار میشدند را در یهیهه جنگ جهانی و در اشغال روسیه و انگلیس تحویل گرفت و با درآمد نفتی یک صدم در آمد نفتی بعد از انقلاب به جایی رساند که پر قدرت ترین کشور خاور میانه و در حال توسعه در همه حوزه های آموزش صنعت نظامی و رفاه عمومی بود و تنها اشکالش استبداد و محدودیت آزادیهای سیاسی بود ...اما جمهوری اسلامی با رهبری تعدادی آخوند بیسواد یا حد اکثر زیر دیپلمه کشوری ثروتمند با ذخایر عظیم نفت و گاز و مس و سنگ آهن را تحویل گرفت و بعد از 40 سال به جایی رسانده که مردمش از گرسنگی و فقر و بدبختی در خیابان در برابر گلوله مامورین فریاد میزنند رهبر خدایی میکند ملت گدایی میکند ( این شعار را باور نداشتم تا اینکه امروز  زن مسن متشخصی جلویم را گرفت و گفت معلم باز نشسته است فرزند بیکار و معتاد و همسر بیمار زمینگیرش را نمیتواند اداره کند واگر میتوانم کمکش کنم ) در ایران زخمی و خسته من بعد آن همه درآمد نفت و گاز و پتروشیمی و مس و آهن هنوز بهترین و بزرگترین ورزشگاه مجموعه ورزشی است که شاهنشاه ساخت قطارهای ما هنوز روی ریلها و زیر ساختهایی بناست که توسط رضا شاه کبیر ساخته شد هنوز بزرگترین فرودگاه کشور فرودگاهیست که بنای آن توسط شاهنشاه با پیشرفت فیزیکی 80 در صد قبل از انقلاب گذاشته شد ....آن روزها باور نمیکردم وقتی شاهنشاه گفت اگر انقلاب نمیشد ایران در سال 61 جز 4 کشور پیشرفته و قدرتمند جهان میشد اما عملکرد فاجعه بار جمهوری آخوندی و مقایسه آن با بیلان پر افتخار و شکوهمند دوران پهلوی به من و فرزندان این امکان را داد که به آن سخن اعلیحضرت ایمان بیاورند ...روحشان شاد


مایل به تبادل لینکبد بسم الله
شما لینک شدید ..
سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/node/16066
ما را از بروزرسانی خود آگاه
و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
یا علی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی