ابرارین

حرکت5

پنجشنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۱، ۰۴:۳۳ ب.ظ

5-جهت حرکت رشد

گفتیم که ما به خاطر ساخت وجودی مان دائما در حال حرکتیم. خیلی وقت ها لازم نیست که حرکتی را به وجود بیاوریم، چون وقتی دقت می کنیم ،می بینیم که به سمت وسوی های مختلفی در حال حرکت هستیم.

 (ادامه متن در ادامه مطلب...)

گفتیم که ما به خاطر ساخت وجودی مان دائما در حال حرکتیم. خیلی وقت ها لازم نیست که حرکتی را به وجود بیاوریم، چون وقتی دقت می کنیم ،می بینیم که به سمت وسوی های مختلفی در حال حرکت هستیم.هواها و هوس ها وعشق ها در ما وجود دارند. مهم این است که بتوانیم به آنها جهت بدهیم. وقتی من جهت زندگی ام را درست پیدا کردم،دیگر به بن بست در زندگی ام نخواهم رسید.بدترین سیئات خود را به حسنات و بدی های خود را به خوبی تبدیل خواهم کرد.(إِلا مَن تَاب وَ ءَامَنَ وَ عَمِلَ عَمَلاً صلِحاً فَأُولَئک یُبَدِّلُ اللَّهُ سیِّئَاتِهِمْ حَسنَتٍ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَّحِیماً)

اما این جا سوال این جاست که برای این جوشش وحرکت مستمر چه مسیر و راهی را انتخاب کنیم؟ اگر درحال کسب پول ودر آمد هستیم برای آن بکوشیم؟ برای اسم ورسم خود؟؟ و...

انسان باید خودش زیاد شود وبارور شود. تازمانی که این اتفاق نیافتاده هر کار وفعالیت انسان جز کوچکی انسان نیست.

مَثل خود قرآن هم هست که می فرماید نیاکان و بزرگان شما بناهای باعظمتی داشتند اما کجاست؟؟ یا مثل قارون.

گندم ری ماند یا خون حسین بن علی(ع).

اما منظور خود چیست؟کدام خود را را باید زیاد کرد؟ خود مجموعه ای است هماهنگ. انسان باید در تمام ابعادش رشد هماهنگ نماید. نه اینکه دستش صد متر شود وکله اش دویست کیلو!

انسانی که در بعد صنعت به غایت رسیده وکمبود نوعی معنویت را در خود احساس می کند، برای پر کردن این خلا روی می آورد به قوی کردن قدرت های باطنی(در حاشیه مستند باراکا نمونه ای از این خستگی مردم از مدرنیته هست که مردم را مانند یک ماشین نشان می دهد) و کشش به سمت ورزش های فکری یوگا و تفکرات آرامش دهنده ای مانند بودا.

غافل از این که بعد از قوی کردن جنبه روحانی خود به پوچی عمیق تری خواهند رسد که حال چه باید کرد؟

تا زمانی خودمان بزرگ نشده ایم ،بزرگ شدن ابعاد جسمی وعقلی و روحی فقط به رنج های ما اضافه می کند.

در قرآن کریم می خوانیم که باشکر نعمت ها خدا انسان را زیاد می کند نه نعمت هایش را(لَئِن شَکَرْتُمْ لأَزِیدَنَّکُمْ ، کم برمیگردد به خود شخص)، خودش را واین شکر به معنای استفاده درست امکانات در جای خود است.

باشد که قبل از بزرگ شدن امکاناتمان،خودمان بزرگ شویم.

آمین...

از تاخیر طولانی مدت انتشار این مجموعه عذرخواهی میکنم.

ادامه دارد...

حرکت4، حرکت 3 ، حرکت 2 ، حرکت 1

۹۱/۱۱/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی